X

X

2 sep. 2011

Dubbel träning

Fick en intressant kommentar på mitt inlägg om projekt Ulrika 3.0 av Sara som skriver att hennes bild av mig är att jag redan är så duktig som jag strävar efter att vara under projektets 10 veckor. Det är ju väldigt kul man kan ha den uppfattningen om mig! Och ärligt talat så är jag nog ganska duktig större delen av tiden men träningen har gått i slentrian på sista tiden vilket gör att jag inte tycker att det är lika kul. Omfattningen av helgens godis- och snacksätande har också eskalerat under sommaren även om det är något som sällan får vara med här på bloggen... Jag ser det här projektet som en chans till att bli lite mer "mindfull" (detta inne-ord), lära mig att njuta mer av nuet och att få balans mellan livets alla delar.

På tal om träningsglädje så var den långt borta imorse, jag ville verkligen inte gå upp och träna när klockan ringde kl 5.45. Det kan delvis ha att göra med att jag har svårt att slita mig från min bok på kvällarna... Men det finns ju ohyggligt många sätt att lägga upp ett träningspass på och jag lovade mig själv att göra ett försök till löpning för att sedan ta mig till gymmet antingen efter avslutat löppass eller om det kändes för jobbigt.

Och det gick bra som vanligt bara jag hade fått upp värmen och pulsen så löprundan blev 8km inklusive 20 intervaller av 10-20-30 upplägg som jag skrev om förra veckan. Delade upp det i 5 intervaller i taget med några minuters joggvila mellan och målet var hela tiden att bara ta nästa 5 också men tillslut hade jag gjort alla 20. Puls-toppar omkring 180 slag är flåsigt värre!

30 minuter styrketräning blev det sedan på gymmet. Har inte bestämt mig för vilka övningar jag ska satsa på att öka 20% i än. Jag har både mina favoriter och mina värsta övningar och frågan är vilka jag ska fokusera på... De värsta är ju just värst eftersom jag känner mig så svag i dem. Tog ingen bild imorse (men ni har sett mitt svettiga ansikte många gånger tidigare) så jag bjuder istället på en bild på gårdagens middag som serverades alldeles för sent (20.40) efter några mysiga timmar på hästryggen och i stallet. Många snabba galopper igår och det är ju alltid trevligt :) Middagen består av en vego-hamburgare med grillad aubergine + fetaoströra och en rödbetstzatsiki till, samt grillad majs och sallad. Väldigt gott!

Trevlig fredag!

PS. Tips på belöningar i projekt Ulrika 3.0 mottages tacksamt!

2 kommentarer:

  1. Middagen såg super smarrig ut, blev nästan hungrig fastän jag nyss ätit lunch ;P Hur har du gjort rödbetsröran?? =)

    Intressant att följa din väg nu kommande 10 veckor =) Ska försöka att inspireras av dina vegetariska rätter och själv tillaga någon av dem =)

    SvaraRadera
  2. Smarrigt!

    Belöningsförslag: gå på salong och få fotbehandling/pedikyr (tror jag dina löparfötter skulle gilla), ögonfranspermanent (perfekt när man duschar mycket :)) och... nåt klädesplagg/träningspryl?

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!