X

X

5 sep. 2011

Ny pepp!

Imorse kände jag mig sugen på ett hårt träningspass när jag vaknade och det var en efterlängtad känsla. Lite oväntat också eftersom jag tillbringade 5 timmar med att vandra 23 km på Bergslagsleden (mer om det senare).

För att fira den återfunna träningsglädjen blev det ett dubbelpass med 10km löpning och 30 minuter styrketräning på gymmet. Har bestämt mig för att projektets 3 övningar som jag ska satsa på är dips, chins (pullups) och benpress. Inte mina favoritövningar men de involverar många muskelgrupper och jag skulle vilja känna mig stark i dessa övningar. I chins och dips använder jag en maskin som hjälper till med att hålla upp en del av kroppsvikten, där är målet att kunna gå ner till en nivå där jag håller upp mer av min vikt själv och fortfarande kunna göra lika många reps. I benpress är målet att öka vikten 20%. Peppade upp mig extra med min Blogger Bootcamp t-shirt och kände mig lite grymmare både i löpspåret och på gymmet. Hoppas verkligen att jag kan vara med igen nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!