X

X

24 sep. 2011

En ny erfarenhet

Har du testat att flugfiska? För mig var det premiär igår och det var mycket roligare än jag hade föreställt mig. Hade tänkt mig att det skulle vara liknande att fiska med kastspö men eftersom det är mycket mer teknik att tänka på så for tiden förbi hur snabbt som helst. Riktigt kul! Har redan börjat kolla på om det går att få tag på ett hyfsat bra och billigt spö för det här vill jag lära mig bättre. Kanske en ny hobby?! En fantastiskt vacker höstdag var det vid tjärnen så det gjorde inte så mycket att det inte blev någon fisk för mig. Trots höstsolen blev det lite kyligt så bastu och bubbelbad var skönt efteråt. Ett mustigt rödvin förgyllde också tillvaron under gårdagskvällen så imorse blev det en lugn hemmamorgon, siktar på ett skönt träningspass efter jobbet istället. Är helt såld på den Lekfas-honung som jag köpte med mig från Grekland så den fick toppa frukostens yoghurt. Är laddad för en härlig lördag laddad med arbete, träning och kräftskiva. Vad har du att se fram emot denna helg?

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig testat flugfiske men det ser ju roligt ut, och som härlig rekreation! Fin blogg du har, här hälsar jag på flera gånger! :)

    SvaraRadera
  2. Mums vad gott det ser ut! Flugfiske har jag provat 2 gånger och det var riktigt kul dock var det "hundra år sen"!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!