X

X

23 sep. 2011

Utmaningar i utmaningen

hur gick det då att vara på semester och hålla fast vid utmaningen Ulrika 3.0? Jo, det fanns väldigt många frestelser under semesterveckan som inte ledde mot målen och en hel del av dem njöt jag ändå av med gott samvete. Är det semester så är det och då njuter jag lite extra av livet!

Frukosten bestod varje dag av grekisk yoghurt toppad med fullkornsflingor, valnötter, Lefkas honung och frukt. Till det ett par goda brödskivor, ett glas juice (som nästan kan kallas saft..) och en kopp te. Extra gott med tanke på utsikten! Lunchen blev inte heller så varierad i värmen utan bestod av grekisk sallad, fetaost, oliver, tzatsiki, skinka, melon och bröd. En kall öl till så klart! ;) Grekisk mat är ju så gott! I Nidra blev det Smyrna (kött"bullar") till middag. Det går ju inte att vara i Grekland utan att äta Souvlaki eller hur?! Sista kvällen blev det en festmåltid i Prevezas hamn på Fried Calamari *mmm* Men förutom frestelserna så fanns det också som alltid på semestrarna extra tid till träning och varje dag såg jag till att få in antingen 1km simning (förutom allt oorganiserat simmande kring båten) eller en 40-50 minuters löprunda i gryningen (medan det forfarande var svalt, ca 25 grader).

Underbar soluppgång under löprundan i Sivota. Mysiga gränder i Kathomeris. Som tur är så kände jag mig inte alls lika sugen på sötsaker som jag vanligtvis är hemma. Istället blev det en hel del salta snacks efter allt svettande i värmen, smakade gott till kvällens obligatoriska "tilläggare" = ett (snarare ett par...) glas vin när vi kastat ankar eller tillagt hamnen.

Det kvar knappt jag vågade ställa mig på vågen när jag kom hem men lite nyfiken var jag allt på vad en veckas "syndande" kunde ha ställt till med och det var en hel del det... ;) Troligen en massa extra vätska i kroppen så nu skärper jag till mig en vecka och får se om jag är tillbaka i rätt spår nästa fredag.

Hoppas att du får en underbar helg! Jag ska njuta för fulla muggar av aktiviteter med jobbet ikväll som involverar flugfiske, bubbelbad och bastu. Under helgen har jag också en kräftskiva inplanerad och årets traditionella svampplockning med barndomsvänner. Det kommer att bli bra! :)

2 kommentarer:

  1. Vad glad man blir av att läsa om din sunda inställning till allt! Och härliga bilder. Ser ut att ha varit en fin semester!

    SvaraRadera
  2. Jag ska snart sluta tjata... men FANTASTISKT! Och såklart att man ska njuta på semestern (det är ju rutinerna på vardagarna som är viktiga egentligen) Heja du! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!