X

X

26 aug. 2011

Intervallmorgon

17 grader varmt, disigt och oerhört fuktigt i luften var det imorse kl 6.30 när jag drog iväg på morgonens löprunda. Packade ner skor, handskar och vattenflaska i min Nathan som jag sedan efter 1km dumpade på gymmet innan jag körde igång med dagens planerade pass. Först blev det löpteknik med hopsahopp, hålkickar, sidosteg, tripping och höga knälyft och det kändes i benen som har fått vila från sådana övningar under sommaren. Jag plussade sedan på med 10st intervaller som jag läste om i någon tidning som går ut på:

10 sekunder - max fart (5:e växeln)
20 sekunder - snabbt tempo (4:e växeln)
30 sekunder - joggvila

Kändes som lagom många intervaller för dagens pass men nästa gång ska jag testa att köra två serier med vila mellan. Jag avslutade sedan dagens pass med styrketräning på gymmet för ben och bål. Inte mycket krafter kvar i benen när jag sedan sprang den sista kilometern hem. Totalt blev det 8km löpning och 30 minuter styrketräning, nöjd så! Fredag idag och det blev en lyxig gröt till 2:a frukost efter träningen. Toppad med blåbär, lingonsylt, keso, linfrön och mandlar *mmm*

1 kommentar:

  1. Du inspirerar! Jag vill OCKSÅ köra intervaller! gick uppför min "intervallbacke" igår och kände suget hihi...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!