X

X

25 aug. 2011

Gotland

Fyra härliga dagar fick jag spendera på Gotland under den gågna helgen och vi hann nog med att få alla väder under tiden: regn, storm, moln, dimma och sol. Under en semester är det ju dock så att det inte finns något dåligt väder utan det var bara att dra på regnkläderna och gå på upptäcksfärd i alla fall. Här kommer några bilder från helgen:

Promenad i Brucebo-naturreservat strax norr om Visby som bjuder på klippor, stenstrand, ängar, skog och grottor. Strosande innanför ringmuren i Visby. En av mina favoritplatser på Gotland: Kovik. Rejält blåsigt vid Hoburgen. Morgonpromenad längs havet i Ronehamn för att fota fåglar, vackert! Barfotapromenad i Sudersand på Fårö. Fotograferande av raukar i kvällssol vid Gamle Hamn. (Tog fler bilder med systemkameran som jag ska försöka komma ihåg att bearbeta och visa här senare.) Avslutade med ett besök i Lummelunda-grottan innan vi tog oss tillbaka till Visby för att invänta färjan. Allt som allt en mycket härlig semester!

Skrev i ett tidigare inlägg om hur lätt jag har att halka ur goda vanor och rutiner när jag är på resande fot. Det blev under helgen mycket god mat av sorter som jag inte alls brukar välja hemma men gott har det varit! En del av de ställen vi har ätit på förtjänar att tipsas om så det kommer ett inlägg senare om Den Gotländska Maten ;)

1 kommentar:

  1. Ser ut som att ni har haft det riktigt härligt..:) Gotland skulle jag vilja besöka någon gång också.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!