X

X

13 juli 2011

Intervaller i morgonsolen

Solen hade inte orkat upp över trädtopparna när jag drog iväg på morgonens löprunda. Maken skulle upp tidigt så jag passade på att komma upp då också och kl5.40 var jag insnörad i skorna och på väg. Det var faktiskt lite kallt i början eftersom det också blåste och när jag kom hem en timme senare visade termometern 14 grader. Löppasset för dagen var det som jag skrev om i förra inlägget och tack vare Sara har jag åter fått upp pulsen över 85% ;) Jag valde det upplägget som innebar 15 x 30sek intervaller x 2. Joggvilade 30sek mellan intervallen och då några intervall hamnade i värsta uppförsbackarna så hann pulsen inte riktigt gå ner ibland. Tog någon minuts serie-vila i mitten av passet men fortsatte sedan att mosa på med bra tempo även i sista intervallen, ner mot 4 min/km. Avrundade det 10km långa passet med att köra styrketräning för ben och bål på uteplatsen och fortsatte med upplägget 30sek per övning x 2. Det blev en massa vadpress, knäböj, utfall, crunches, höftlyft, "finnen", jägarvila och planka innan jag var färdig. Plockade sedan tillbehör till frukosten och kunde toppa gröten med jordgubbar, hallon och svarta vinbär + mandlar, keso och mjölk så klart. Njöt av känslan efter ett riktigt bra träningspass medan jag åt frukosten i solen. Bra start på dagen! 4 dagar kvar till semestern...

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!