X

X

12 juli 2011

Morgondagens utmaning

Tänk om jag hade vetat vad veckans utmaning i Träningsglädje Training Camp var när jag sprang igår. För att få variation lade jag in 10 x 30sek intervaller med 30 sek joggvila och så här står det i veckans utmaning:
Den här veckan blir det kort och koncist. 30x30x30. Och 3 att ha tillgodo!

Det betyder 30 30-sekundersintervaller med 30 sekunders vila mellan varje intervall. Där du vill och behöver, så lägg in 3 minuters extra vila. Det betyder att passet kan se lite olika ut, t.ex:

15 30-sekundersintervaller med 30 sekunders vila mellan, följt av 3 min vila och så 15 30-sekundersintervaller igen.
ELLER
10 30-sekundersintervaller med 30 sekunders vila mellan, följt av 1.5 minuts vila, 10 30-sekundersintervaller, 1.5 minuts vila och så de sista 10 30-sekundrarna.
Jag hade lätt kunnat köra 15 x 30sek x 2 igår så det är bara att hoppas att benen är med på att "leka" även imorgon! De borde vara det eftersom jag har vilodag idag och endast har utmanat dem med att klättra lite mer upp och ner på en stege under morgonen. Fast kanske kommer träningsvärken från gårdagens barbackaritt imorgon, jösses vad många muskler som går åt för att hålla balansen/hålla sig kvar på hästryggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!