X

X

20 juni 2011

Morgonlöpning

Grundlade en bra midsommarvecka genom att starta dagen med en löprunda på morgonkvisten. Tog stigen runt sjöarna och gjorde även ett stopp på gymmet på vägen hem. Körde igenom rygg/bröst i 25 minuter, första besöket på gymmet på ett par veckor så det kanske kommer att kännas av i musklerna. Tycker att styrketräningen känns trist och tråkig för tillfället så det passar ganska bra att gymmet minskar sina öppettider från nästa vecka vilket gör att jag inte kan träna där på 8 veckor... Tänker plocka fram gummibandet och utmana mig att hitta på nya övningar istället!

10km löpning blev det totalt och de flöt på i ett högre tempo än vanligt utan någon större ansträngning. Hade mina Fastwitch på mig och blir varje gång jag ser fötterna lite förvånad över att de är Kermit-gröna ;-) Känns bra att ha startat dagen med träning och sedan fyllt på med bra energi iform av gröt, ägg och grape. Läste i förra veckan på någon blogg ett citat om "det du äter idag är en del av dig imorgon", efter den här helgen borde jag alltså bestå delvis av jordnötter, choklad, bröd och tårta... Inte precis vad jag vill bestå av, bättring ska det bli!

1 kommentar:

  1. Åh, jag blir alltid så peppad, imponerad och inspirerad av dina inlägg... dina morgonträningsrutiner är helt fantastiska! :) och jirdgubbsfrukostar hemma utomhus... Lyyyx!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!