X

X

10 juni 2011

Bästa morgonen

En väldigt stor del av min identitet har blivit den bilden jag har av mig själv som en aktiv och idrottande människa. Att då vara förkyld och inte kunna vara aktiv är ofta tungt, lite stressande och lite deprimerande. Visst får jag mer tid till annat men det räknas liksom inte eftersom jag hinner med det mesta jag vill även när jag tränar.

Därför var det väldigt skönt att imorse konstatera att jag kände mig tillräckligt frisk för att testa en motionsrunda. Hade förhoppningen om att det trots lite hosta skulle gå bra att jogga men hade som plan-B att gå, huvudsaken var att få komma ut en sväng. Och jag sprang! Det gick så bra så, benen kändes fräscha men lungorna fick reglera farten så att jag aldrig blev riktigt andfådd. Uppförsbackarna blev istället för tuffa passager korta återhämtningar med promenader och när jag kom hem efter att ha tagit mig drygt 9km runt sjöarna i solen så kändes livet underbart! För att spä på det goda i livet så gjorde jag iordning en god frukost som jag avnjöt i solen på uteplatsen. Jag såg nu att bloggen Frukostera (som jag tidigare nämnt i bloggen) har en liten tävling om favoritfrukostar och även om denna frukost kanske inte är särskillt nyskapande så är det i alla fall för mig en av de stora favoriterna. - Yoghurt/keso/vaniljkesella-blandning. Toppad med banan, jordgubbar, hemmagjord granola, mandlar och ett stänk kanel.
- Två skivor nybakat äppelbröd med ägg/kaviar.
- En saftig persika.
- En kopp rooibos-te, smak rabarber & grädde, i nya koppen från Höganäs.

En härligt energigivande morgon och jag håller tummarna för att det kommer att bli en underbar helg. Jag är helt ledig utan några bestämda planer så förutsättningarna är goda!

2 kommentarer:

  1. Urk, att vara sjuk är verkligen så himla ONÖDIGT! Och irriterande. HÄRLIGT att du var tillräckligt pigg för att orka träna imorse.

    För min del har tankar på träning inte varit aktuellt den senaste veckan... men idag - efter att startat en antibiotikakur och inom 10 timmar piggat på mig AVSEVÄRT - började jag genast snegla på hantlarna... :p

    Hoppas att du får en superskön helg! Kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!