X

X

30 juni 2011

Alternativ träning

Vilodag idag, typ i alla fall för vi har satt igång med målning hemma så igår kväll och de närmaste veckorna framöver kommer jag att tränas genom skrapning, slipning, skrubbning, målning och klättring på stegar *pust* Det är vid sådana här tillfällen som jag nästan önskar att jag bodde i lägenhet...fast bara nästan för jag tycker mycket om vårt hus och vår trädgård. Innan jag gav mig i kast med målningen igår såg jag till att äta middagen i solen på uteplatsen. Jag testade ett nytt recept som jag hittade på MarathonMias-blogg i förra veckan fast i en något modifierad form, det här är min version av det som räcker till 2 portioner:

2 hemmagjorda pitabröd (alt tortillabröd)
mycket sallad av olika sorter
soltorkade tomater
svarta oliver
skivade champinjoner

Röra:
100g fetaost (10%)
1 dl keso
2 dl kidneybönor
2 dl gröna linser
ev salt och peppar

Skär salladen och lägg på en tallrik, toppa den med soltorkade tomater och oliver. Blanda ihop röran och smaka av med salt och peppar. Lägg röran på tallriken och servera tillsammans med ett pitabröd. Snabbt, enkelt och gott!

1 kommentar:

  1. Åh! Funktionell träning när den är som bäst :)

    Och middagen lät smarrig. Jag ska härmas!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!