X

X

1 juli 2011

Härliga fredag

Tänkte visa de två sidorna av min nuvarande tillvaro som har inlett denna fredag:

Började med en löprunda före frukost. Det blev stigen runt sjöarna och det var skönt att det var mulet idag men trots det 20 grader varmt redan kl 6. Efter drygt 5km kollade jag till på min Garmin för att se vilket tempo jag höll men då var displayen helt svart. Detta hände även på lördagens runda, why?! Hur som helst så visste jag att jag inte passerat 6km än så jag började räkna pipen som markerar kilometerpasseringarna. Hade tänkt mig en 10km runda så det var bara att fortsätta. 6km....7km...........8km........och helt plötsligt fungerade displayen igen och visade att jag sprungit 9,75km redan. Hmmm. En kilometerpassering hade alltså missats på vägen, jag tyckte väll att den 7:de kilometern var vääääldigt lång ;) Tog mig hemåt och fick en runda på 10,5km/58min. Avslutade sedan passet på uteplatsen med bålstyrka, 6 olika övningar á 3 set. Frukost efter en svalkande dusch, det blev en riktigt somrig gröt med blåbär, jordgubbar, keso och mandel. Supergott! Den andra sidan av min tillvaro tog sedan över och jag hann med att måla en omgång till på det fönster jag håller på att renovera innan jobbet. Ena sidan är nu klar men det finns en sida till att måla 3 gånger innan det är färdigt att sättas in igen. Kul att äntligen få se lite resultat efter all slipning och skrapning! Kvällen igår tillbringade jag på en stege och målade vindskivor. Det skippar jag ikväll och åker på vinprovning istället :) Hoppas att du också har en bra fredag och får en skön helg! Har du redan semester eller jobbar du på som vanligt?

1 kommentar:

  1. min riktiga semester har jag inte förrän om 2 veckor men lite halvledig har jag varit ändå eftersom jag pluggar distans och mest jobbar ströpass denna sommar :)

    Önskar dig en toppenbra helg Ulrika!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!