X

X

29 juni 2011

Morgonlöpning

Det blev ingen skylift igår och därmed heller inte något skrapande, slipande och målande. Istället snabbade jag mig hem från jobbet, slängde ihop en fiskgryta med räkor, saffran och fänkål från en Fitness-tidning (supergod!) och så tog vi med oss middagen ut i båten på sjön. Satt i den varma kvällssolen och njöt av middagen och en stunds läsning innan vi steg i land igen. Det var en härlig avslutning på gårdagen och denna dag har börjat lika bra men helt annorlunda, nämnligen med 10km löpning. Om jag hade träningsvärk i benen igår så var det bara en försmak av vad jag känner idag så jag var på det klara med att det skulle bli en jobbig och slitig löprunda. Tog mig runt sjöarna i morgonsolen och eftersom det redan var drygt 20 grader varmt ute så blev det svettigt värre. Duschade i 25 gradigt vatten och fick ner kroppstemperaturen till behaglig nivå efter ett tag ;) På vägen hem på löprundan svängde jag förbi affären och handlade med mig en grape till frukosten. De är riktigt goda just nu och jag fick tag på ett stort praktexemplar *mmm*

1 kommentar:

  1. Åh! Vad supermysigt att äta middag i båten. Det är ju fantastiska kvällar just nu!! Och morgonlöpning... mmmmm, I'm longing :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!