X

X

14 maj 2011

"stress" & uppladdning

Ibland stöter man på saker i vardagen som höjer stressnivån mer än vad de ska göra. Igår var ett sådant tillfälle eftersom det var något fel på Blogger som gjorde att jag inte kunde göra något inlägg. Ett riktigt obetydligt I-lands problem egentligen men jag hade ju något som jag ville skriva igår! Jag får göra det idag istället!

Till att börja med fick jag igår reda på att jag vann ÄtaTränaKämpas-påskutmaning som gick ut på stegräkning under påskveckan. En av de få gånger i mitt liv som jag vunnit något så det känns toppen!!

Jag ville även skriva lite om fredagens träningspass som inte riktigt blev som planerat men bra ändå. I min kalender hade jag skrivit planeringen för passet så här:
Jag hade tänkt mig att ta en kort löprunda som uppvärmning och sedan köra några intervaller på stadens löpbana. Nu blev det så att jag missbedömde längden på min löprunda igen så när jag kom hem och stretchade mina vader i trappen så hade de avverkat 10km med mig. I dessa kilometer ingår även 5x200m + 5x100m intervaller och jag hann även med ett kortare styrketräningspass på gymmet. Gårdagskvällen spenderades på bästa sätt med Thai-middag tillsammans med vänner som vi träffar alldeles för sällan i Örebro och med lite godis till efterrätt så hoppas jag att det var en bra uppladdning inför det löppass som jag alldeles snart ska ge mig ut på. Har tänkt mig en lite längre runda men får se hur det känns i fötterna som fick skavsår av gårdagens högklackade skor.... Ska låta bli sådana i framtiden ;-) Laddar in lite ny energi i form av detta medan jag skriver detta inlägg och ska sedan bara fylla min Nathan-ryggsäck innan jag tar mig ut i löparspåren. Har naturligtvis en förhoppning om hur långt jag ska springa men får se om det håller hela vägen. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!