X

X

12 maj 2011

Åska, regn och mulet

Så kom sommaren av sig en stund... Det har åskat och regnat här inatt så att jag blivit väckt flera gånger men det positiva är att luften känns så mycket friskare och för pollenallergiker måste det kännas lite lättare att vara ute idag.

Eftersom jag körde ett träningspass igår så blir det inte något sådant idag. Då vädret var som det var imorse så passade jag på att ha en hemmamorgon och städade hela huset inför helgen. Får besök av några vänner på grillning i helgen och trots att det kanske inte är det viktigaste så vill jag ha det rent och snyggt hemma då. Nu är det i alla fall dammat, dammsuget, tvättat, ren bäddat och båda badrummen är städade *pust* Återstår att putsa alla de där fönstren... Men de får nog vänta ett tag till, man ser ju fortfarande ut ;-) Fönsterputsning är nog värsta hemmasysslan tycker jag, håller du med? Passade på att ta en promenad till jobbet och ska gå en lite längre sväng på väg hem i eftermiddag. Invigde min nya Fjällräven-jacka som jag shoppade igår. Nu känner jag mig rustad inför sommarens vandringsäventyr som ska bli riktigt roligt och härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!