X

X

4 maj 2011

Morgonlöpning

Ser ni dem? Självklart gör ni det men erkänn att det är en väldigt läcker grön färg på mina nya löparskor, Saucony Grid Fastwitch 5. Matchade med min Midnattsloppet t-shirt under morgonens träningspass och kände mig (färg)glad. (Den löpsko-intresserade vet kanske att detta är herr-modellen av skon och jodå, så stora fötter hade jag tydligen..) Planen för morgonens träningspass var att ta en kortare löprunda och sedan avsluta med träning på gymmet. Tänkte att det kunde vara bra att inleda med kortare löpning eftersom det var i ett par nya skor av ett märke jag aldrig använt förut. Men... Det gick sisåsdär med den planen. Efter 6km hade jag kommit runt den slingan jag planerat för men tänkte att "jag ska bara" ta stigen genom skogen till gymmet. Och när jag väl kom till gymmet hade jag sprungit 9,5km. Oups!! ;-)

Det positiva är att det kändes riktigt bra med skorna. Fick lite skavsår i hålfoten efter 7-8 km vilket jag kan få ibland men jag får helt klart skylla mig själv idag. På gymmet var det ben och bål som blev utsatta för diverse övningar i 30 minuter och sedan joggade jag sista kilometern hem till väntande dusch och grötfrukost.

Det blev inte riktigt som planerat imorse, men riktigt bra ändå!

4 kommentarer:

  1. åhh, super fina! Vill ha! Gissar att det är för ett pronerande löpsteg? Jag har, precis som du, DS trainers, men skulle gärna köpa ett par till nya skor.. Har varit väldigt sugen på saucony ett tag nu.

    SvaraRadera
  2. Ja, de är också för ett lätt pronerande löpsteg och jag tyckte att det kändes ganska lika DS Trainers i löpkänslan. Sköna och bra helt enkelt!

    SvaraRadera
  3. Superfina!!! härligt gröna!

    SvaraRadera
  4. HÄrlig färg! Och gött att du "råkade" springa längre än planerat hihi :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!