X

X

30 maj 2011

En ny vecka

Vilodag igår, inte så mycket att säga till om då kroppen behövde vila. Har ännu inte fått någon träningsvärk men faran är väll inte över än... Imorse testade jag benen och resten av kroppen med en kortare löprunda på 7km och ett styrkepass på gymmet. Det kändes segt men benen var inte så trötta som jag hade förväntat mig.

Här kommer en längre version med fler bilder från lördagen ifall det är någon som vill ha inspiration till ett eget äventyr: Målet när vi inledde löpningen på Berglagsleden i lördags var att ta oss två etapper norrut från Mogetorp - Digerberget 16km, samt från Digerberget - Hammarby 14km. Detta mål höll hela vägen och det blev några kilometer extra för att jag skulle nå mina 400 mil. Jag gillar Bergslagsleden bland annat för att den mestadels är väldigt väl skött och att det finns fina rastplatser vid början/slut samt mitt på etapperna. En fördel är att dessa ofta ligger väldigt avsides så att de inte blir vandaliserade av folk som inte alls är ute för att njuta av naturen. Detta var min utsikt när vi tog första energipåfyllnaden efter ca 8km, fint! Min Nathan var självklart med och det var synd att jag glömde väga den innan vi gav oss av för den var proppfull. 3 kilo kanske? Efter ca 24-25 km hittade vi en vilstol som stod uppställd efter stigen. Vi tog oss inte tid till att testa den men det hade kanske varit ett välkommet avbrott för benen ;-) Trots att det blev en liten omväg så var vi självklart tvungna att ta oss även till etappmålet i Hammarby innan vi fortsatte längs asfaltsvägen för att möta Maken som skulle hämta oss. De 3 kilometrarna med asfalt på slutet var helt klart dagens tråkigaste och jobbigaste!

Belöningen blev dock att jag samlade på mig tillräckligt många kilometrar för att jag skulle få öppna detta bubbel och fira. Väl värt det! Jag säger det igen: Det är så kul med terränglöpning! Vill göra om det här fler gånger och det finns många etapper kvar att avverka.

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!