X

X

30 maj 2011

Pitabröd

Helena skrev redan i förra veckan om bloggen Frukostera som hon läst om i senaste Fitness Magazine. Även jag såg bloggtipset när jag läste tidningen och eftersom jag älskar frukostar var jag bara tvungen att kolla in bloggen.

För mig som är en gröt-junkie så blev jag frestad av många av dessa tips... Men en god smörgås är ju heller aldrig fel...

En annan blogg som jag hittat via en tidning är Söta saker och från den bloggen har jag skrivit ut en hel hög av recept på bröd som jag ska testa att baka någon gång i framtiden. Ett recept som jag testade redan i helgen är det på Pitabröd och dessa har redan hunnit ingå i ett par måltider. I helgen testades dem när det vankades tacos. Försökte göra tacosen så "rena" som möjligt, dvs utan en massa mixer med konserveringsmedel mm, och kryddade köttfärsen (som blandades med kikärtor) själv och gjorde även en egen salsa efter ett recept på GoKväll i Svt som var så god att jag nog aldrig kommer att äta burkvarianten igen! Idag till lunch fick pitabrödet sällskap av en sallad med bland annat räkor, ägg, avocado, kikärtor och äpple. Mycket gott det också! Till middag idag blir det dock inga pitabröd för det vankas vegetarisk lasange med tillhörande äppel & morotssallad *mmm*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!