X

X

15 apr. 2011

Morgonens träningspass

Jag tar tillbaka det där jag skrev igår om att det snart är dags för kortärmat! Idag var det -1 grad ute när jag skulle iväg på dagens löprunda så det blev ett lager tröja till och vintertightsen för att klara "kylan".

Mina ben kändes väldigt sega och trötta idag vilket inte är optimalt då planen var att köra intervaller. Jag mjukade upp dem i fyra kilometer innan jag testade att öka tempot, körde 100m-200m-300m-400m-500m i högre tempo med 100m gångvila mellan och klarade trots allt att hålla ett hyfsat tempo. Efter det kändes benen möra så jag rundade av med 5x100m med joggvila mellan innan jag styrde stegen mot gymmet. Hoppas på piggare ben nästa vecka för jag längtar efter att köra ett riktigt bra pass med backintervaller! På gymmet blev det styrka för ben/bål i 30 minuter och sedan joggade jag hem på stumma ben vilket gav mig 10km/57min. En varm dusch och en god grötfrukost efter det så känns allt på topp igen, fast jag borde nog stretcha lite...

Hoppas att din fredag har börjat bra och att du får en fin inledning på helgen!

1 kommentar:

  1. Jag har letat och letat efter inlägg från Tanzania, Zanzibar och/eller safari, men kan icke hitta! Har du en länk måntro? :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!