X

X

13 apr. 2011

Guadeloupe - del 4

Träningen

När vi åkte iväg till Guadeloupe så hade jag många funderingar kring hur det skulle gå att träna de kommande veckorna. Visst, löparskorna var ju nerpackade men min erfarenhet sade mig att semesterslappheten snabbt skulle infinna sig och planerna på träning gå i stöpet..

Så blev det dock inte denna gång! Kände direkt att jag ville utnyttja den extra ledigheten till att göra något jag tycker om när jag hade så många timmar till mitt förfogande: träna. Till slut kan jag summera en semester som förutom allt annat jag redan skrivit om även innehöll:
- löpning 9 morgnar (30-70 min)
- långpromenad på stränderna 3 gånger (90 min)
- tennis 3 gånger (60 min)
- aerobics 3 gånger (60-90 min)
- simning i havet 2 gånger (30-45 min)
- volleyboll 1 gång (60 min)

En väldigt aktiv semester alltså!

Min vana trogen gick jag upp tidigt, kl 6, och sprang på morgnarna. Som tur är så gör ju tidskillnaden att det är lätt att gå upp på morgonen och det var ett måste för när jag sprang så var det redan omkring 25 grader. Oftast gick löpningen söderut till närmaste stranden, Place de Riflet, där det gick att springa längs en väg vid havet. Jag testade även att springa ett par slingor uppåt i bergen och hittade de värsta backar jag varit med om. Branta och låååånga! Stranden precis norr om hotellet var annars en favorit för att avsluta med barfotalöpning. Längtar tillbaka! Som sagt spelade vi tennis tre gånger också. Banorna var sisådär med asfalt som börjat spricka i fogarna. Det tillsammans med den nyckfulla vinden gjorde det till en utmaning att lista ut vart bollarna skulle ta vägen. De sista två gångerna hade vi sällskap av ett par till vilket var kul, som tur var så var de på samma nivå som oss (mig) och målet blev helt enkelt att få igång spelet utan att behöva tänka på några regler ;) Aerobicsen jag gick på anordnades av Langley och det var en fransk tjej som höll i passen som bestod av styrkeövningar med egen kroppsvikt. Fy tusan vad jobbigt det kan bli! Har inte gått på sådana pass på länge och hon var bra på att pressa ut det sista ur musklerna.

På denna strand var det underbart att promenera ett par timmar.. En väldigt skön blandning av aktivitet och vila. Undrar hur många kilo jag hade gått upp om jag inte tränat...

Hoppas att du gillat min redogörelse för vår semester på Guadeloupe med Langley. Det är ett resmål och en researrangör som jag varmt rekommenderar.

1 kommentar:

  1. Härligt att ni också var nöjda med både Langley och Gwada!! Och vilken träning du fick till sen då! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!