X

X

11 apr. 2011

Guadeloupe - del 2

Livet under vattenytan

Så har jag då försökt författa ännu ett inlägg som ska ge en beskrivning av vår härliga semester på Guadeloupe. Denna gång är det de dyk som vi gjorde där som skildras kort och det har inte varit lätt att välja ut bilder! N´joy!

Vi hann inte mycket mer än att landa och vila en natt innan vi bokade in oss på vår första utflykt och det blev dykning i Jaques Costeau-reservatet som klassas som ett av världens bästa dykvatten. Det var helt fantastisk dykning och vi såg fyra sköldpaddor varje dyk! Första stället vi varit på där vi sett så många sköldpaddor och det övriga fisklivet var också enastående. Maken med sin kamera under dyket, många bilder blev det... Med Mr.Costeau him self! Eller i alla fall den brons staty som är placerad på 10 meters djup.

Förutom dessa två dyk gjorde jag ytterligare två i slutet av vår semester. Dessa dyk var mer lokala dyk utanför den närmaste orten Deshaies men det fanns väldigt mycket att se även under dessa dyk. Bland mycket annat så vi en Green Turtle som tydligen är ganska ovanlig och den var inte skygg heller utan poserade för Maken som fick fina kort. (Får se om jag får visa en senare..) Återkommer imorgon med en redogörelse för våra övriga äventyr på ön.

3 kommentarer:

  1. åh jag tappar nästan andan av alla helt fantastiska bilder!! ni verkar ha haft världens härligaste semester :) snacka om att jag blir dyksugen nu! och vilken lyx med alla dessa sköldpaddor. Vi har fått leta ihjäl oss och blev överlyckliga när vi fick syn på en enstaka jättepadda i Thailand! Fick upp världens största resesug nu!

    SvaraRadera
  2. Iiih! Jag får SUG I MAGEN!!! :D

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder! Vilken fantastisk resa ni verkar ha haft.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!