X

X

9 mars 2011

Inspirerad

Under de senaste dagarna har jag åkt mycket bil (närmare 20 timmar sammanlagt...) och under den tiden hinner jag läsa en hel del. På de här resorna har dessa två böcker gjort mig sällskap: "Jag vill ju bara se bra ut naken" och kokboken med samma namn av Jonas Colting.

Jag gillar Jonas kaxiga attityd i boken och tyckte att det gav mig en hel del att läsa dem även om jag inte håller med om allt han säger. Mycket inspirerad blev jag dock till att variera mig mer i min matladning och gårdagens middag blev en Colting-inspirerad lax. Tillsammans med en wook med bla kikärtor, sockerärtor, spenat och pumpakärnor samt broccoli så blev det en väldigt god och välsmakande måltid. Efter middagen igår kände jag mig mätt trots att jag inte ätit den sedvanliga laddningen med kolhydrater (ris/pasta/matvete/bröd) och magen höll sig nöjd ända till mini-målet (kesella, banan och mandlar) innan löpningen imorse. Jag kände dock under morgonens löprunda hur energin sviktade mot slutet och hur jag fick kämpa lite för att ta mig den sträcka jag hade tänkt. Jag ska inte omedelbart tillskriva svackan den nya laddningen, det kan nämligen vara en svit efter måndagens representationsmiddag. Sedan när blev tequila ett obligatoriskt (nästan i alla fall) tillbehör till mexikansk mat?!

Snart är det dags att laga mat igen, det blir en rödcurry-gryta med kyckling idag och jag tänkte nog att Colting-inspirera även den lite för min del. Ser fram emot att se hur energinivån är imorgonbitti då jag tänkt köra första simpasset på eveigheter.

3 kommentarer:

  1. Mums vad god den där maten såg ut! Och lyckos dig som kan läsa i bilen utan att må illa! Det kan inte jag...

    SvaraRadera
  2. Ser smaskens ut! (men vad är "döskallarna" för nåt? de där vita? nån beta av nåt slag?)

    Och det ÄR ju skoj med ny matinspiration!!

    SvaraRadera
  3. åh laxrätten såg verkligen smarrig ut :) satt precis och funderade på vad vi ska hitta på för söndagsmiddag och lax får det helt bestämt bli! har helt missat det i veckan. Hoppas du får en fin söndag Ulrika!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!