X

X

9 mars 2011

Äntligen löpning!

Det blev lite mer frånvaro här på bloggen då jag måndag och tisdag varit på utbildning med arbetet i Helsingborg. Positivt med att arbeta i familjeföretaget är att jag åkte tillsammans med Maken och det blev 100 mil till tur och retur... Nu vill jag helst slippa att åka bil den närmaste tiden! Igår kom vi hem sent och hann bara med uppackning och mat innan det var läggdags men imorse vaknade jag upp med ny energi och var sugen på en löprunda. Eftersom det inte är så fastligt kallt här längre så bestämde jag mig för att testa ett av mina favvopass: löpning + styrka + löpning. Totalt blev det 9km löpning med 8km före styrketräningen på gymmet och 1km löpning hem efteråt. Hade en ganska skön känsla i kroppen även om ena foten fortfarande gör lite ont och energinivån dalade (laddade på ett nytt sätt igår kväll, mer om det senare). Styrketräningen blev 30 minuter med fokus på bröst, axlar och bål. Känns skönt att vara tillbaka i mina kära morgonrutiner! Ännu en mycket viktig morgonrutin är ju frukosten. Det blev gröt idag med blåbär, lingon, keso och frön på toppen samt ett par extra mumsbitar i form av ett ägg och en kiwi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!