X

X

16 feb. 2011

Styrketräning

Det var med de här vikterna som jag umgicks en hel del imorse när jag under en timmes tid kramade kraft ur musklerna på gymmet. Använde mig i alla fall av tre olika varianter på nedre raden idag: 10, 12,5 och 15 kg. Tränade helkropp vilket var väldigt länge sedan och det kändes ovant. Använde mig av Jillians tips från Biggest Loser och växlade överkropp/underkropp för att få blodet att flytta runt sig i kroppen så att träningen ger mer. Får se om det blir träningsvärk av det imorgon. Tycker att styrketräningen känns motig och omotiverad just nu och detsamma gäller bloggandet. Har bestämt mig för att ta en vilovecka från det hela nästa vecka så hoppas jag på att det får motivationen och träningsglädjen att återkomma! Den här veckan har jag två till planerade pass kvar, yoga imorgon och löpning på fredag, och sedan får jag se ifall jag vill träna något roligt i helgen men annars inleder jag vilan redan då.

Må så gott!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du hittar tillbaka till glädjen igen, den är ju trots allt det viktigaste!! =) Ha en skööön vecka och passa på att göra sånt man annars prioriterar bort.

    SvaraRadera
  2. Håller med talaren ovan - det ska vara ROLIGT att träna (för det mesta ;)) Och pauser från det mesta som är "vardag" är bra då och då! Ha en fin vecka du MED! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!