X

X

9 jan. 2011

Valmöjligheter...

Det är egentligen ett ganska kärt besvär och sannerligen ett i-lands problem men på helgerna har jag ibland perioder av beslutsångest. När jag har tid till att göra vad jag vill så har jag ofta svårt att veta vad det är jag verkligen vill göra. Detta gäller inte för träningen men jag kan ju inte träna hela tiden utan måste sysselsätta sig med lugna och rogivande aktiviteter också.

Detta med valmöjligheter och beslutsångest kan också tillämpas på maten. Jag planerar varje söndag en veckomatsedel för den kommande veckan som förser oss med middagar och matlådor för vardagarna. Den dagen som inte är med på planeringen är lördagen eftersom det oftare blir andra planer då eller att man vill unna sig något extra gott till middag. Då återstår ju bara problemet: Vad tycker jag är extra gott idag? Vad är jag verkligen sugen på? Det var två frågor som snurrade i mitt huvud igår kväll när det var dags att bestämma vad jag ville ha till middag och till slut tog jag ett beslut, handlade, lagade maten och njöt av den till en film. Nu låter jag matlådan av samma mat sjunka lite i magen innan jag ska ut på en löprunda tillsammans med M. Det är +2 grader här idag och jag förväntar mig att det blir ett ganska slirigt underlag men det ska nog gå bra det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!