X

X

10 jan. 2011

Måndag igen

Har avverkat veckans första träningspass på gymmet imorse. Tur att jag inte planerat för en löprunda då det är glansis i hela staden idag! Jag värmde upp en stund på crosstrainern och körde sedan styrketräning för överkroppen med fokus på bålen. Denna vecka ska jag försöka periodisera träningen och ha en lättare vecka med färre/lättare träningspass. Får se hur det går med det men planen är i alla fall att de närmaste två dagarna ska innehålla en vilodag (max promenad/yoga). Ska bli intressant att se hur viljestyrkan står sig när träningslusten sätter in. Något som alltid är nära mig när jag tränar på gymmet är min vattenflaska. Ser de som tränar utan det och förstår inte riktigt hur de klarar det då jag får i mig en hel flaska under den timme jag tränar. Har du alltid med dig vattenflaska till gymmet?

4 kommentarer:

  1. Mm, alltid! De gånger jag glömt den har jag köpt en sportdryck i cafét...som jag fyllt med vatten. *tror man överlever utan, men varför chansa*

    SvaraRadera
  2. Ah, så du har också glasgator? Var ute och cyklade idag... jisses, jag hade tur som inte slog ihjäl mig! Vart har alltid grus tagit vägen?

    SvaraRadera
  3. Nu skäms jag lite, men jag har aldrig vattenflaska på gymmet. Men då tränar jag ju aldrig kondition där heller. Periodiseringen lät intressant!

    SvaraRadera
  4. Japp alltid! om den glöms måste jag helt enkelt köpa en ny.. skulle aldrig överlämna en träningstimme utan den, och när jag är på spinning vill jag helst ha två ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!