X

X

11 jan. 2011

Varför ville jag det här?

Det var fina tankar jag hade igår om att det är så bra att vila och att jag ska ge min kropp en helt ledig dag så att den kan ägna sig åt superkompensation... Idag kändes tankarna inte lika bra när jag gick upp på morgonen och inte kunde följa min vanliga rutin. En mysig frukost fick i alla fall inleda min dag, jag lyxade med ett par tända ljus och läste tidningen i nästan en timme innan det var dags att hitta på något annat. Fixade med lite hemmapyssel men hade "tyvärr" inte så mycket att göra på den fronten så det blev TV-soffan till slut. Hann kolla på ett par inspelade program och planera lite för framtiden samtidigt innan det var dags att gå iväg på isgatorna till jobbet. Spännande att ha en brant backe att ta sig nedför när knappt broddar hjälper mot halkan ;)

Konstaterade igår att det var rätt så länge sedan jag hade en dag av totalvila så det är nog dags idag trots att huvudet inte riktigt vill rätta sig efter det. Hur ofta brukar du vila helt från träningen?

1 kommentar:

  1. Me like ;-)
    Alltså inte halkan utan vilan. Kroppen och KNOPPEN mår bäst av en balans, fast det kan vara svårt att få alla delar att förstå det ibland. Att vila är något man få träna upp också ;-)
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!