X

X

21 jan. 2011

Intervaller på löpbandet

Har avverkat sköna intervaller på löpbandet under morgonens träningspass. Egentligen var det inte alls det som var fokus utan det vara "bara" uppvärmningen inför den kommande styrketräningen för armar och bål. Mina bålmuskler har precis börjat återhämta sig från tisdagens träningspass så vissa övningar var lite ömma men armarna fanns det i alla fall gott om kraft i, fast inte så mycket att jag kunde hålla på med de tyngsta hantlarna... Kommer nog aldrig hända ;) Håller mig till nedre delen i detta ställ istället och går i vissa övningar över till tyngre vikter upp mot 15-17 kilo. De 30 minuter (5,6km) som jag tillbringade på löpbandet idag fyllde jag med variation. Det krävs ibland för att jag ska tycka att det är utmanande och roligt. Idag blev det:
- (10min) 9km/h successiv höjning av lutning varje minut upp till 10 graders lutning, suger rejält i benen och höjer definitivt pulsen
- (5 min) 10km/h mellanjogg
- (10min) intervaller 15km/h 40sek + ståvila 20sek x 10
- (5min) 12-10km/h nedvarvning

En mycket skön start på fredagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!