X

X

2 dec. 2010

Härlig löpning!

Morgonstreak 2/31

Jag ljuger om jag säger att jag såg fram emot det stundande löppasset när jag vaknade imorse. Termometern visade -18 grader så det var bara att inse att det skulle bli ett pass inomhus på löpbandet... Har inte sprungit långt på löpband sedan förra vinterns kyla tvingade mig till det och lite problem med motiviationen brukar det innebära för mig eftersom jag kan tycka att det är långtråkigt. MEN mina förutfattade meningar kom på skam imorse för det var riktigt skoj att springa på löpbandet och efter inledande 5 minuters uppvärmning körde jag först fartlek baserat på minuter och efter att ha klarat av en halvtimme bytte jag till att köra 400m intervaller med 200m joggvila mellan för att sedan köra järnet de sista 5 minutrarna. Eftersom vaden kändes bra igår ville jag inte gå ut för hårt utan maxade 13 km/h men 11,13km på 60 minuter, ett genomsnitt på 5:27/km, är jag nöjd med :) Nu hoppas jag ju inte att den här kylan fortsätter allt för länge (-5/10 grader räcker!) men gör den det så vet jag att jag nog kommer att överleva vintern på löpbandet i värsta fall!

2 kommentarer:

  1. Superbra jobbat!! 60 min är LÅNG tid på löpband! gött att du hade skoj :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att du o löpbandet kom överens :) Jag har oftast inte heller några problem med att springa på bandet så länge jag har musik i öronen, och så kan jag tycka att det faktiskt är peppade att ha kilometer, puls och hastighet att tävla mot framför sig!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!