X

X

3 dec. 2010

Gårdagens köksprojekt

Det var, förutom att blanda ihop pepparkaksdegen, att baka färdigt ett bröd som stått på bänken och jäst över dagen. Eller jäst och jäst...det var väll just det som jag inte tyckte att degen gjorde som den skulle så det slutliga brödet blev inte alls lika högt och fint som det var i Fitness-tidningen. Testade brödet som där kallas Rostbröd med frömix och trots plattheten så smakade det ok. Ska testa ett av de andra bröden också som jag hoppas mer på eftersom det innehåller torkade aprikoser, min favorit. Ikväll är det andra projekt som står på tur i köket nämligen en julskinka som ska griljeras. Jag vet att vissa kommer att tycka att det är tidigt och att man inte ska göra det förrän dagarna innan jul men jag vill verkligen få njuta av julen hela månaden och denna skinka kommer säkert att bli uppäten snabbt så att vi får griljera en till. Ser fram emot att smaka den på ett gott bröd till frukost imorgon!

I övrigt är det snart dags för ett härligt fredagsmys!

2 kommentarer:

  1. Jag åt skinka redan för en vecka sedan så jag tycker helt klart man får börja tidigt..:)

    SvaraRadera
  2. Haha jag provade "rågfrallorna" eller vad de nu hette och det blev inte alls vad jag hade tänkt mig. MEN jag har beställt boken och fick hem den idag. Antar (tar förgivet) att du vill låna den sen ;-)
    Gillar verkligen tanken på långjäsning.

    Kram Petra

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!