X

X

19 dec. 2010

Fjärde advent!

Morgonstreak 19/31
Jaha så var det fjärde advent idag och bara 4 arbetsdagar kvar innan julafton. Det ser ut som att vi kommer att få en vit jul i alla fall för imorse fick jag börja dagen med att skotta den dryga decimeter snö som fallit under natten och att jag skottade även igår kväll kändes som ganska bortkastad tid... Efter en stunds skottning fick jag sedan sällskap av Maken på en promenad genom den snötäckta staden. Det blev en 5km runda men borde helt klart räknas som längre eftersom det är jobbigt att pulsa i djup snö! Efter dagens frukost roade jag mig sedan en stund med brödbakning och när Hasselnötsbröden var uttagna ut ugnen så åkte löparkläderna på och jag tog en sväng genom staden innan lunch. Även löpning blir en hel del jobbigare i snö/snömodd men det blir ju bara lite effektivare träning då så 8km fick räcka. Gav mig inte på att springa runt sjöarna som jag helst hade velat för då hade jag nog fastnat i en snödriva någonstans ;) Hoppas att du har en bra söndag!

2 kommentarer:

  1. Du verkar ha haft en trevlig helg Ulrika! Min har varit väldigt lugnt och bestått av mestadels, städning, pyssel o bak :) ingen löpning ute i det fria men däremot ett BodyBalancepass. Har du mkt julpyssel kvar till så hrä dagarna innan jul? jag har en del kvar att fixa, och ser fram emot onsdag då jag inleder lite julledighet. Hoppas du får en riktgit bra Måndag!

    SvaraRadera
  2. Dina helger låter alltid mysiga... och ändå effektiva... fortsätt så! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!