X

X

17 dec. 2010

Löpning i snömodden

Morgonstreak 17/31

Snöfallet hade till slut upphört när jag vaknade imorse och med -5 grader ute var det mycket lockande att snöra på löparskorna, självklart med broddarna på, och sticka ut på en löprunda. Idag var underlaget på vägarna inte lika tillkört som det varit tidigare och jag halkade lite när jag tryckte ifrån ibland men överlag gick det ändå bra att springa. Det blev en skön, lagom runda genom staden på 10km i 5:45/km tempo och sedan passade jag på att träna bål 5 minuter innan jag slängde mig in i duschen. En välförtjänt grötfrukost i lugn och ro med tidningen hann jag sedan med innan arbetsdagen drog igång, mycket gott! Gröten kokades med blåbär, lingon och vanilj-protein och toppades med mandlar och mjölk. Till det ett Helagsbröd med pålägg av kaviar/ägg, en apelsin och en stor kopp te. Den uppmärksamme kan i bakgrunden på bilden se att det hänt något med min pepparkakskyrka... Igår kväll fick Maken ett efterlängtat klartecken till att börja knapra på det om han ville och det var kyrktornet som rök först ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!