X

X

5 nov. 2010

Värre...

Halsontet har inte givit med sig under dagen utan snarare har det blivit värre :( Vill verkligen inte bli sjuk!! Ofta när jag blir sjuk så blir jag mer sötsugen än vanligtvis (kroppen kanske vill ha energi för att bli frisk?) och det är svårare att hålla en bra energibalans när jag dessutom inte kan träna... Usch, känner verkligen hur de vanliga "när jag inte kan träna"-tankarna börjar hopa sig i huvudet. Tror nästan att en del av det svåra i att avstå från träningen (vilket jag verkligen måste göra nu tills det känns bättre!) är att jag är lite rädd för att inte komma igång igen med träningen i allmänhet och löpningen i synnerhet.

Har aldrig tidigare gillat löpning utan hittat glädjen i den de sista två åren och någonstans i mig är jag rädd för att den lilla latmasken fortfarande finns kvar som älskar slappandet och hatar löpningen. Dumma tankar jag vet! Jag älskar löpning numera så det borde inte vara någon risk. För att ge mig själv en inspirationskick till att ge mig ut på en löptur så fort jag är frisk igen så lägger jag ut lite löpglädje i bildform: Spänstiga ben i sandgropen 20/6-2010 Efter en av mina älskade morgonlöprundor Endorfiner efter marathon 17/10-2010

Mitt fokus blir nu vila resten av kvällen och förhoppningsvis är jag onödigt negativ just nu och vaknar upp frisk imorgon (det blir som man tänker eller?!) Hoppas hur som helst att både jag och du får en skön helg!

3 kommentarer:

  1. inte en CHANS att du ska tappa löpsuget på ett par dagar (ett par veckor om så skulle vara!) du fullkomligt osar ju "älskar att springa" :)

    Och OM du skulle få en dipp kan du räkna med att vi som läser peppar igång dig igen :p

    SvaraRadera
  2. Krya på dig nu!! Jag tror nog du är tillbaka med lika pigga ben och löparsinne när du skakat av dig förkylningen :) Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!