X

X

28 okt. 2010

Några tester

Det känns bättre i kropp och hals idag så jag bestämde mig för att jag mådde tillräckligt bra imorse för att kunna köra ett träningspass. Lite försiktig ville jag ändå vara så det blev ingen total maxning på rodd-testet imorse men 5984m, att jämföra med det inledande testets 6043m, är jag ändå nöjd med. För att orka hålla mig kvar i rodd-maskinen i hela 30 minuter så laddade jag under gårdagskvällen ner en energi-boost till min MP3 i form av systrarna Kallurs Vinterprat. De är några av mina stora förebilder inom träningen eftersom de alltid verkar så positiva och lyckliga med vad de gör.

Efter rodden så var jag rejält uppvärmd när jag skulle fortsätta med det resterande styrketräningspasset för ben och bål. Jag inledde med ytterligare två maxtester:
- jägarvila 2min 40sek (första testet 2min 15sek)
- upphopp 43st (första testet 34st)
Sedan blev det 40 minuter fokuserad styrketräning och jag testade några nya övningar för benen som troligen innebär träningsvärk till imorgon... Vågade lasta på mer vikt i knäböj än vad jag kört tidigare och det kändes "lätt" (genomförbart i alla fall). Morgonens 2:nd breakfast blev idag en härlig röra av yoghurt/keso/kesella/blåbär toppat med banan och granola. Planen var sedan att jag skulle köra ett andra träningspass ikväll i form av löpning med en kompis men nu har hon avbokat så jag får se hur jag gör. Halsen får bestämma om det känns ok och annars så sparar jag energin till en längre löprunda imorgonbitti.

3 kommentarer:

  1. Grattis till att du mår träningsbra igen! :) och snyggt jobbat med maxtesterna, ih jag maste också peppa mig att göra dem :)

    SvaraRadera
  2. Jag undrar om du är noggrann med vad för mat du äter, dvs råvarornas ursprung? Och då tänker jag mest på om det tex är kravodlade bananer som inte innehåller miljögifter, eller om du är noga med vilken typ av plast det är i dina matlådor för att inte utsätta dig för hälsofaliga ämnen (typ B-Phenol A, ftaleter etc).
    Mvh Maria

    SvaraRadera
  3. Hej Maria,
    Ja jag är noggrann med vad det är jag äter. Det som går köper jag ekologiskt och gärna även rättvisemärkt och under sommaren försöker jag odla mycket själv. Har läst lite om hälsofarliga ämnen i plast mm och vad jag vet så ska det inte finnas det i de matlådor jag använder.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!