X

X

28 okt. 2010

Egoboost

En av bonus-utmaningarna denna vecka i 6 veckors utmaningen är
Egoboost. Sätt upp minst en lapp någonstans där du ser den ofta och skriva något som boostar ditt ego.
Jag har sedan tidigare en tavla som ger mig en egoboost varje morgon jag går in i garderoben där den är strategiskt placerad. Tavlan härrör från en "lära känna varandra-dag" som jag hade med min kör innan sommaren och under den dagen gjorde vi diverse roliga "lekar". En av dessa var att porträttera av en körmedlem i 30sek medan man ser denna rakt i ögonen, dvs man får ej kolla på pappret under tiden. Efter detta skickades sedan pappren runt så att alla medlemmar fick skriva ett positivt-ord som de tycker kännetecknar personen. På mitt papper står bland annat fin, sportig, fräsch, sprallig och fantastisk. Dessa ord ger mig varje morgon en härlig egoboost för det är så jag vill bli uppfattad!

1 kommentar:

  1. Känns det som att förkylningen lättat nu? hoppas det! Jag behöver oxå bli bättre på lite egoboosting! Ska oxå sätta mig ner och skriva ner bra saker med mig själv nu :) tack för inspiration!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!