X

X

29 okt. 2010

Bästa morgonen!

Jag är stolt över mig själv för att jag tog mig ut på en löprunda imorse när jag helst av allt bara ville krypa ner i sängen igen alternativt sätta mig med en bok i soffan... Men så blev det inte! Jag tog mig i kragen, klädde på mig löparkläderna och drog iväg på en runda i mörkret och gatlyktornas sken. Eftersom jag känt mig lite hängig de senaste dagarna så tog jag det mycket lugnt och bromsade ner farten några gånger när det kändes som att pulsen började stiga. En 9,5km runda blev det i genomsnittstempo 6:06/km och genomsnittspuls 138. Hade sedan tänkt att göra de två återstående maxtesten men beslutade mig för att skjuta upp dem till imorgon istället. Har träningsvärk i ryggen från gårdagens rodd (! inte i benen som väntat...) och vill ge mig själv lite bättre förutsättningar ;) Gröt-frukost blev det som belöning efter ett väl genomfört träningspass. Blåbärsgröten toppades som vanligt med lingonsylt/mandlar/mjölk och ett Helagsbröd med kaviar/ägg samt en kopp te slank också ner utan problem. En vacker gryning har jag fått se idag och jag hoppas på det även imorgon när jag planerar att utnyttja dagsljuset till att springa runt sjöarna. Känner mig riktigt glad och peppad idag! Bland annat för att det är fredag men även av lite andra orsaker, mer om det senare under dagen. Hoppas att du får en härlig fredag!

2 kommentarer:

  1. Dags att införa äggmacka här med, ser gott ut. Hungrig igen nudå haha..

    SvaraRadera
  2. BÄSTA starten på dagen!! (ah, jag VET ju att jag älskar morgonträning... ändå, ehrm, har varit extremt dåligt med den varan på länge!)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!