X

X

11 okt. 2010

Måndag morgon

Idag var det nästan skönt att vakna upp till känslan av att det är måndag och en ny vecka eftersom all ledig tid/alla möjligheter gjorde mig rastlös igår eftermiddag. Jag tycker att det är skönt att ha en plan för vad jag ska göra under dagen och mina vardagar går efter en rutin som funkar bra för mig. Träna, jobba, äta, mysa, slappa, sova.

Imorse var det frost ute och 0-gradigt vilket fick mig att ändra veckans träningsplanering som jag skrev in i kalendern igår. Att ha tredubbla lager och vara tvungen att dra av/på dem för att kombinera löpning och gym kändes för jobbigt! Istället blev det bara löpning idag följt av styrkeövningarna i 6 veckors utmaningen och imorgon kommer det att bli ett renodlat styrkepass för första gången på länge. Sprang inne i staden idag eftersom älgjakten nu dragit igång (troligen är det lugnt vid mina löpstigar men man vet ju aldrig) och det blev totalt 9km. Ganska seg kropp och många tankar som malde genom huvudet, fick dessutom ont i magen efter halva distansen vilket effektivt stoppade någon längre runda.. Ägg-gröt blev det sedan till frukost och då hade solen hunnit stiga upp över horisonten för att sprida ett varmt, vackert ljus på omgivningarna. Gröten toppades idag av äpplemos från trädgården/linfrön/kanel och till det blev det även en hård smörgås med leverpastej samt en kiwi. Järn + c-vitmain = gott och bra för kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!