X

X

19 okt. 2010

Jag väntar och väntar...

Men det verkar som att jag inte kommer att få någon träningsvärk efter söndagens marathon... Är ännu mindre stel i benen än igår och vet inte om jag ska vara besviken över det men på något sätt hade jag räknat med att ansträngningen skulle kännas mer fysiskt. Dock kändes det under dagens träningspass att kraften inte är helt återställt i musklerna så jag får se vad benen tycker om att springa imorgonbitti ;)

Dagens träningspass blev en skön stund i gymmet med först 20 minuter uppvärmning på crosstrainern och sedan 50 minuter styrketräning. Testar ett nytt upplägg för att dela upp muskelgrupperna vilket ger mig fyra olika pass att klara av under två veckor innan jag börjar om, det borde funka bra i kombination med löpningen. Dagens två muskelgrupper var bröst och triceps och det var skönt att kunna fokusera helt på dem. 5 övningar hann jag med på varje muskelgrupp och sedan avslutade jag passet med några minuter planka. Armhävningsutmaningen lyckades jag avsluta i och med dagens pass och det känns skönt att även i 6 veckors utmaningen få färre saker att fokusera på. Gröten åts innan träningspasset imorse så efteråt blev det ett hembakat Helagsbröd samt clementin och kiwi. Är inne i en period med riktiga cravings efter kaviar & ägg på mackorna, skulle kunna äta hur många som helst! Vad är det dina smaklökar tycker extra mycket om just nu?

1 kommentar:

  1. Va roligt med ägget och kaviaren. Jag är oxå inne i en exakt sådan period! I vanliga fall brukar det bli max 1 ägg om dagen till frukosten (i gröt, på macka eller vid sidan av), men nu kan jag inte låta bli att äta ägget på mackan både till frukost och mellanmål. Och givetvis med kaviar ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!