X

X

18 okt. 2010

6 veckors utmaningen


Som Ella skrev i sitt peppande mail som jag fick imorse så går utmaningen nu in i vecka 5 och det är bara två kvar som ska avverkas innan vi är i mål. Innan jag skriver om vilka utmaningarna är denna vecka så kommer här en sammanfattning av förra veckan:- att träna 10 timmar, klarade jag med råge med hjälp av gårdagens marathon (kommer tjata länge med det ordet!) och till slut blev det 12h30min träning.
- skriva ner 10 saker med min kropp som jag är nöjd med gjorde jag igår och det var många tacksamma tankar om min fantastiska kropp!
Utöver detta så gick även bonusutmaningarna bra, hade hjälp på traven genom att jag bor i en stad utan rulltrappor, att jag är trött av mig (dvs sover tillräckligt) och alltid lagar matlådor 7 dagar i veckan ;)

Veckans utmaningar är följande:
1000 hopp. Den här veckan ska du göra 1000 hopp. Upphopp, grodhopp, benböjshopp, burpees, småhopp, hopprepshopp, längdhopp, höjdhopp. Vilken typ av hopp du vill, bara båda dina fötter lämnar marken. Antingen sprider du ut dem under hela veckan, eller så gör du dem till ett roligt pass.
Ge minst en ärlig komplimang till någon i din omgivning varje dag.

Bonusutmaningar är:
Sockerfri. Välj bort allt vitt socker den här veckan. Hur strikt man vill vara får var och en avgöra själv, om man bara låter bli godis och bakelser, eller håller sig borta från allt där socker är tillagt.
Affirmera. Skapa en egen affirmation och börja /avsluta dagen med den. Det kan vara alltifrån ”Idag kommer bli en perfekt dag” till ”Jag är snygg, stark och helt grym.” till ”Jag är perfekt, precis som jag är.” osv.
Distanspass. Minst 20 kilometer under en och samma dag. Cyklar du, kan du dubbla för att utmana dig själv lite mer.


Mina tankar om dessa utmaningar är att det kommer att bli en rejäl utmaning att genomföra 1000 hopp och min galna sida pushar för att göra det under ett pass men jag får se hur det blir med det... Ska verkligen försöka att ge en komplimang per dag men det måste jag nog jobba aktivt med om jag ska komma ihåg!
Bonusutmaningarna blir det inte så mycket med denna vecka. Till helgen vet jag att det kommer att bli socker som jag inte vill avstå från och efter gårdagens marathon tror jag att jag skippar distanspasset men jag kan i alla fall affirmera för fulla muggar :)

Lite jobbigt att vara så peppad på träning idag när jag verkligen ska vila men imorgon ska jag smyga igång med ett försiktigt styrkepass på gymmet. Benen ska få vila en dag till men sedan hoppas jag att de vill springa med mig igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!