X

X

25 okt. 2010

Har sett dagen vakna

-2 grader, stjärnklart med nästan fullmåne men ändå kolmörkt var det ute när jag vaknade imorse. Sängen kändes väldigt lockande men löparkläderna var redo för att följa med på en runda och efter att ha vaknat till liv medan jag laddade in en banan så klev jag ut i morgonen. Varierade min löprunda lite idag och den förde mig en stor del av tiden i närheten av sjöarna på upplysta gångvägar. Fascinerande att se dagen vakna till liv och den gryning som bara kunde anas i öster i början av löprundan såg jag sedan gå över i allt ljusare blå/turkosa toner innan den snuddade vid nästan gröna toner och slutligen gick över i gult/orange/rött. Underbart! Rundan blev till slut 10,3km/60 minuter med en genomsnittspuls på 143. Känner att det börjar bli allt svårare att hålla ett högre tempo eftersom mina lungor protesterar om jag drar i mig för mycket kall luft. Det är bara att acceptera att de närmaste månadernas ute-löpning får fokuseras på LSD (Lond Slow Distance) och att fartpassen får köras på löpbandet inne på gymmet. Efter en värmande dusch avnjöt jag en god frukost och det blev blåbärsgröt med lingonsylt/mandlar/mjölk samt ett Helagsbröd med ägg. Kaviaren var slut idag, katastrof, men det funkade hjälpligt med lite örtsalt istället ;-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!