X

X

25 okt. 2010

6 veckors utmaningen

Nu är det final-veckan i 6 veckors utmaningen och jag har full koll på vad jag har att göra denna vecka för att ro hela utmaningen i hamn. Gällande de övergripande utmaningarna har jag "bara" ett intervall-pass och 7 minuter planka kvar innan jag nått målen. För den här veckan är det som vanligt några ytterligare utmaningar att ta tag i och dessa är:
Utför de 5 maxtesten från vecka 1 igen.
Testa en ny träningsform. Något spännande, något du länge funderat på att testa, en träningsform du testat för länge sen men vill ge en ny chans? Du bestämmer!
Skriv ner ytterliggare 20 saker med dig/din kropp som du är stolt över/tycker om.
Jag ser inte fram emot att göra maxtesten igen men ska helt klart tagga till ordentligt innan det är dags! Mest orolig är jag inför konditionsdelen där jag körde rodd i 30 minuter och jag hoppas, hoppas, hoppas att det inte blir ett sämre resultat denna gång. Att testa en ny träningsform är inte helt lätt i min lilla stad med ett begränsat träningsutbud men jag satsar på att leta fram en hel hög med nya övningar till ben-passet på gymmet i veckan, dags att ladda inför snowboardsäsongen :-)

Bonus-utmaningarna denna vecka är följande:
Egoboost. Sätt upp minst en lapp någonstans där du ser den ofta och skriva något som boostar ditt ego. Jag har kvar min lapp ”Fan vad du är snygg!” uppsatt på spegeln i badrummet. Jag blir alltid glad av den.
Dubbelträna. En dag den här veckan, träna två pass. Det kan exempelvis vara en promenad på förmiddagen och ett styrketräningspass på eftermiddagen. Du bestämmer!
Backpass. Ta dig till en riktigt jobbig backe och ta dig upp för den 15 gånger. Om du cyklar, springer, går etc, bestämmer du själv.
Ska satsa på att genomföra även dessa denna vecka och jag betar av två av dem på torsdag har jag tänkt. Min träningsplanering denna vecka ser ut så här:

Måndag - löpning
Tisdag - styrka biceps & axlar
Onsdag - promenad + yoga (vilodag)
Torsdag - morgon: rodd 30 min (maxtest) + styrka rygg & bål
kväll: löpning med M inkl backintervaller
Fredag - löpning och resterande maxtester
Lördag - löpning
Söndag - vila

En härlig vecka ser det ut som!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!