X

X

23 okt. 2010

Dagens löprunda

Efter en underbar promenad och lunch med min kompis M inne vid NaturensHus i Örebro så laddade jag i bilen hem för att jag skulle ut och springa. Då jag är van vid att springa på morgonen så undrar jag alltid när jag ska ut senare på dagen vad kroppen kommer att tycka om det. Idag hade jag inte behövt undra över det för redan de första löpstegen kände jag hur fräscha benen var och ett leende bröt fram på mina läppar, härlig känsla!

Det blev min vanliga löptur runt sjöarna samt en sväng till för att skrapa ihop 10km och det blev 10,8km med nedvarvningen innan jag var hemma igen. Tempot hamnade omkring 5:30 och genomsnittspuls på 143. Eftersom det är ganska kallt ute så fick jag fina, rosiga kinder ;-) En snabb dusch senare var jag på väg bort igen för fika hos mina föräldrar och till min stora lycka så hade mamma bakat sin fantastiska chokladsockerkaka *mmm*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!