X

X

17 sep. 2010

Variation = Motivation

Testade en ny runda för att få lite variation i löpningen imorse, jag gillar visserligen löpturen runt sjöarna men att endast springa den 4 gånger i veckan blir lite tråkigt. Rundan jag testade idag visade sig vara 11km hemifrån med slut vid gymmet. Perfekt! Det är dessutom väldigt enkelt att förlänga den till 12-16km eller ännu längre såklart ;-)

Det blev alltså 11km löpning som fick inleda träningspasset idag och jag är själv förvånad att det blev så pass långt med tanke på hur benen kändes till en början. Fick lite ont i ena låret efter 3km men sänkte tempot en stund och då gick det över. Genomsnittstempot blev omkring 5:40 och det kändes alldeles lagom idag. Efter löpningen blev det sedan ett lite kortare pass på gymmet på ca 20 minuter eftersom löpningen tog en hel del av de 90 minuter jag har på mig. Med hjälp av 4st superset á 2 set/övning så kände jag mig ändå rätt så genomarbetad i rygg/armar när jag gick därifrån. 1km löpning hem och sedan var det äntligen dags för frukost :)

Idag gröt där både blåbär och lingon fick koka med samt två skivor av gårdagens Äppellimpa med pålägg av ägg och leverpastej *yum* Vill nämna gårdagens Afropass med några ord också innan detta inlägg är slut. Det kan ha berott på min inställning men jag tyckte inte att det var lika roligt som det var på BBC10. Ledaren var inte lika inspirerande, allting var lite rörigt och hon visade inte hur rörelserna såg ut så jag fick kolla på de som stod runt omkring mig istället. Hur som helst så fick jag energi av passet och det var skoj att släppa loss kroppen :)

Fredag idag *lovely*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!