X

X

18 sep. 2010

Morgonlöpning

Det var ur sängen och i löparskorna som gällde imorse. Perfekt för att inte få någon tid till att känna efter om benen är slitna eller om det kanske skulle vara skönare att sova en stund till ;)

Idag blev det löpturen runt sjöarna och det var en härligt dimmig och disig morgon, ett lätt duggregn som bara kunde anas mot ansiktet och härligt frisk luft. Lyssnade idag till Percy Barneviks Sommarprat och tog det riktigt lugnt för att bara låta kroppen njuta av att springa utan större ansträngning. 10km avklarades i genomsnittstempo på omkring 6:05/km och sedan gick jag de sista minutrarna hem uppför backarna. En varm dusch efter löpningen var härligt och sedan på med myskläderna för att äta en god lördagsfrukost. Idag varierade jag med yoghurt/keso/kesella med banan, gojibär, granola och valnötter toppat med kanel. Till det ett par skivor av mitt Äppelbröd samt ett ägg och ½ grape *mmm* Satt länge och läste tidningen och njöt av att kunna ta det så lugnt men till slut var jag tvungen att fixa till mig för att dra till jobbet. Några timmar ska jag arbeta idag men sedan får jag helg :) Hoppas att du får en fin helg!

4 kommentarer:

  1. Dina frukostar ser alltid så underbart goda ut!

    Låter som en otroligt bra början på lördagen iaf!

    SvaraRadera
  2. Långfrukost under helgen är verkligen så skönt! Och speciellt om man är hurtig nog att ta sig ut på löppass innan. Är det inte fredag snart?

    SvaraRadera
  3. Hej var var du igår? Ska du med på lördag? hoppas!

    kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!