X

X

9 sep. 2010

Morgonens träningspass

Benen ville springa imorse och trots att jag kanske skulle ha sparat på den energin till i eftermiddag när jag ska köra löpteknik och intervaller med en kompis så bestämde jag mig för att ta en lugn runda. Får se om jag kommer att ångra det bestlutet ikväll... Idag fick mina Kayanos ställa upp som skodon och det är härligt att dra på ett par skor som är så formade efter fötterna. Det par Kayanos jag springer i nu är mitt andra par och det första paret blev tvättade i maskin förra veckan för att i framtiden få ställa upp på promenader, efter omkring 120-150 mil sedan förra våren så räknar jag med att den mesta dämpningen är förbrukad. Löprundan blev idag runt lilla sjön och i ett makligt 6 min/km tempo. Efter 5km var jag uppvärmd och smet in på gymmet för att köra ett pass för bröst/axlar. Började med dips idag och fick även där ett kvitto på att jag tappat lite av formen under sommaren men nu är jag peppad som tusan på att börja bygga upp den igen! 30 minuter körde jag och efter det sista supersetet med flyes i kabeldrag + militärpress var jag helt slut i musklerna. Tur att benen fortfarande var fräscha för sedan blev det 2km löpning till på vägen hem. En god frukost fick jag sedan i form av ägg-gröt med blåbär/lingonsylt/valnötter. De lingon jag plockade igår är efter gårdagskvällen rensade och imorgon blir det nog ett test med en ny sorts gröt. Längtar redan ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!