X

X

11 sep. 2010

Älskade morgonlöpning

Har haft den bästa starten på dagen med en löprunda följt av en lång frukoststund med tända ljus. Ute faller duggregnet men det var alldeles lagom att springa i och mycket uppfräschande precis som jag visste att det skulle vara men ändå så var det lite tungt att vakna upp till det och komma iväg på löprundan. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva dagens löprunda.. Skulle ta det lugnt eftersom jag bara ätit ½ banan innan och dessutom kändes det mycket tungt i benen. Försökte tränga bort de tankarna med positiva ord och fokus på andningen och trots allt så blev genomsnittstempo under 10km 5:29/km vilket är ett helt ok tempo för mig. Ska försöka övertala mig själv till att springa ett snabbdistanspass snart trots att det inte är min favorit för att se hur mycket fart som finns i benen...

Efter löpningen var jag väl värd en god frukost och eftersom det är lördag lyxade jag lite extra med yoghurt/keso och fruktsallad med lite granola och till det blev det Helagsbröd med ägg och leverpastej. Kunde ha myst med frukosten mycket längre än vad jag fick göra imorse men jag ska jobba nästan hela dagen idag så det var bara att sätta igång igen. PS. Kvällen igår avslutades med den mysiga Pixar-fimen Up, väl värd att se trots att man inte har barn som rättfärdigar det ;)

3 kommentarer:

  1. Jag blir helt klart sugen på en härlig löptur när jag klickar in hos dig ju! Jag hade tänkt mig en eller ett par stycken här borta i alla fall, men jag låter semesterkänslan styra om det blir av. När vi vaknat här borta så har temperaturen redan varit över 30 grader så det är nog dags att sätta klockan på 07 om det ska bli av ;)

    SvaraRadera
  2. Springer du en mil i det tempot innan frukost och tyckte att det kändes lagom ansträngande, finns det säkert rätt mycket som gömmer sig i benen :)

    Up var faktiskt bra! Jag smågrinade ibland också när vi såg den.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också de animerade filmerna och var i förra veckan och såg Toy story i 3D utan barn också :)

    Bra du är med löparrutinerna och grymt att vara så snabb utan större ansträngning :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!