X

X

31 aug. 2010

Veckans utmaning

Ett äpple om dagens sägs ju vara bra för att hålla doktorn borta, dvs det är hälsosam vana att äta frukt och grönsaker. Nu är ju inte det någon utmaning för mig att få i mig tillräckligt av det eftersom jag gillar de flesta frukter och grönsaker men annars skulle jag lätt kunna fylla magen med äpplen eftersom vårt äppelträd har ett bra år med mycket frukt. (Lägg märke till de nya, snygga skorna *me like*) Utmaningen den här veckan blir istället att försöka införa en ny vana i mitt liv. Jag vet att det tar betydligt längre tid än 7 dagar för att skapa en vana men det är i alla fall en start. Vanan jag vill få till är att jag varje kväll som jag hamnar i TV-soffan, dvs varje kväll, ska passa på att köra bålstyrka i 10-15 minuter. Yogamattan och pilatesbollen är strategiskt placerade i TV-rummets fotölj så det går inte att undgå dem! Igår körde jag passet med en massa övningar som involverade bollen och det tog rejält i magmusklerna, precis vad jag är ute efter.

1 kommentar:

  1. Jag önskar att jag fick plats med en Pilatesboll hemma :) just nu får min coreträning bli en och annan coreklass på Sats eller Pilates med boll klasser som jag försöker komplettera med.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!