X

X

31 aug. 2010

Magisk morgon i skogen

Jag hade lite ont i halsen när jag vaknade imorse och jag vill inte, vill inte, vill inte bli sjuk! Det skulle passa oerhört dåligt eftersom jag ska sjunga på bröllop i helgen men jag håller tummarna för att det inte kommer att bli värre. Som tur är så var jag ju ute och sprang igår så idag är det planerat en lugnare dag träningsmässigt. Från början var planen att ta en morgonpromenad men eftersom det var så inbjudande väder ute så utrustade jag mig för skogen och begav mig iväg på jakt efter blåbär och kantareller. (Uppväxt med en mor som förmanat om jägare i skogen blev det en diskret fleecetröja..) Det slutade med att jag spenderade 90 minuter ute i storskogen med ett par avsnitt av Sommar i ena örat och fågelsång/skogsljud i det andra örat. Det var en fantastiskt vacker höstmorgon med dimma som dansade och solen som strilade ner genom trädkronorna. En låda med kantareller och halva korgen med blåbär blev resultatet innan jag tyvärr var tvungen att ge mig hemåt för att hinna i tid till jobbet. Skulle ha kunnat stanna i skogen resten av dagen! Får se hur det känns med förkylningen senare under dagen men jag hoppas på att kunna ta en promenad eller köra lite yoga efter jobbet.

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk start på dagen att få gå ut i skogen på det sättet! Och en vanlig tisdag dessutom. Finns det blåbär kvar alltså?

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt i skogen så här på höstkanten. Var också ute en sväng men ryggen tyckte det räckte med en handfull blåbär.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!