X

X

9 aug. 2010

Mycket bättre känsla!

Hade konstigt nog en mycket bättre känsla i kroppen när jag vaknade idag än vad jag hade igår. Lite knäppt med tanke på att det igår var en helt ledig söndag medan det idag är arbetsdag. Skillnaden mellan dessa dagar är att jag idag har en plan och rutin för dagen och det gillar min hjärna så imorse var det fullt fokus på att beta av den första punkten i planeringen: löpning.

Det blev löpturen runt sjöarna även imorse i en dugg-regning morgon men det lätta regndiset var så skönt att jag fortsatte några kilometer extra för att få njuta lite mer av morgonen. Skrapade ihop 13km i ett 5:30 tempo och jag är mycket tacksam över att det kändes så lätt i kroppen :-) Invigde gårdagens shoppingfynd under morgonens runda, mina nya 3/4-byxor och de funkade lika bra som mina gamla favoriter. Efter löpningen körde jag 10 minuter bålstyrka varav 4 minuter var plankan i olika varianter, sedan dusch och en god frukost innan det var dags för nästa punkt på planeringen: jobba. Frukosten idag blev gröt (blåbär/lingonsylt/mandlar), ett bovetebröd med leverpastej samt ägg/kaviar och en kopp te. Hoppats att du haft en bra start på din måndag!

1 kommentar:

  1. duggren är faktiskt ganska skönt vid löpning! fast helst ska det inte börja falla förrän jag kommit ut =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!