X

X

8 aug. 2010

Vilodag

Och även om kroppen kanske är mycket tacksam över att få vila en hel dag så har huvudet, som vanligt, svårare för att acceptera det.. Att få en hel dag till att bara vara och göra det man vill gör det så mycket svårare att veta vad JAG egentligen VILL göra med den tiden! Idag har det blivit mys med Maken, lite shopping, en god blåbärsbulle, en läs-stund ute i trädgården samt det här:
Skördande av årets första zucchini! Som efter lite bearbetning kom ur ugnen i form av en vegetarisk lasange. Kyl och frys är laddade med matlådor inför veckans första dagar och det känns bra att ha varit lite produktiv idag för att på det sättet ge mig själv mer ledig tid imorgon :-) Vilodagarna är ju en del av månadens utmaning för mig och eftersom jag INTE SKA träna något idag så känner jag att jag hamnar på efterkälken med både mil-utmaningen och plankan-utmaningen men det är bara att ta nya tag imorgon. Ska ta några minuter av min kväll till att planera den kommande veckans träning, back-intervaller kanske kan vara något...

Såg ett citat i en tidning jag läste idag som jag tänker försöka påminna mig själv om varje dag:
Varje morgon är början på en ny resa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!